EGR szelepek tisztítása
EGR szelepek tisztítása
A mai körszerű benzin és dízel motorok működése közben számos olyan nitrogén alapú vegyület keletkezik, más vegyületekkel összekapcsolódva, ami a környezetre és az emberre is káros hatással van. Egy EGR vagy számos típusnál AGR szelep közbeiktatásával, ami a kipufogó és a szívó sor közé szerelnek be, így a keletkezett káros anyagokat visszavezetik az égéstérbe, hogy az újbóli elégetés során jóval alacsonyabb szintre kerüljön a káros vegyületek mennyisége.
EGR szelepek tisztítása
A mai körszerű benzin és dízel motorok működése közben számos olyan nitrogén alapú vegyület keletkezik, más vegyületekkel összekapcsolódva, ami a környezetre és az emberre is káros hatással van. Egy EGR vagy számos típusnál AGR szelep közbeiktatásával, ami a kipufogó és a szívó sor közé szerelnek be, így a keletkezett káros anyagokat visszavezetik az égéstérbe, hogy az újbóli elégetés során jóval alacsonyabb szintre kerüljön a káros vegyületek mennyisége.
Az EGR szelep nem megfelelő működése esetén elzárhatja a kiáramló égéstermék útját ezáltal folythatja a motort, illetve ha a szelep nyitva marad, akkor hidegindítást követően füsttel dúsítja a keveréket ezáltal egyenetlen járást, sok esetben a motor lefulladását is okozhatja. A motor nem megfelelő működése többletfogyasztást eredményezhet és kelletlenséget a tulajdonosoknak.
Az EGR szelepek meghibásodását elsősorban a tökéletlen égésből adódó visszamaradt égéstermék, koksz számos esetben a nem megfelelő üzemanyag használata miatt olajos nyákos anyag keletkezik, ami a már kopott szelepen megtalálja a helyét ahol le tud rakodni .
A mai motoroknál már elektromos vezérléssel oldják meg a szelepek működését, így ritkán de előfordul, hogy az elektronika meghibásodása miatt nem tud az EGR szelep megfelelően nyitni vagy zárni. Ez márkánként változó melyiknek mi a gyerekbetegsége.
Egy új szelep gyári ára több mint 100.000.- Ft ami valljuk be őszintén jóval a lélektani határ felett van bontottan sem találunk 50.000.- ft alatt és annak a minősége szintén kérdéses meddig fogja bírni, mennyire kopott a tengely ...stb
Sok olyan modellel találkoztunk ahol nem is elérhető a bontott EGR mert vagy ép nem bontanak olyan autót, amikor nekünk lenne rá szükségünk, vagy olyan gyorsan elkapkodják, hogy nekünk már nem marad.
Több választásunk lehet egy szelep meghibásodásának javításánál.
Kicseréljük a meghibásodott alkatrészt, ultrahangos tisztítóval megtisztítjuk, a szelepet (itt ügyeljünk, hogy elektronika ne legyen rajta, mert az további fejtörést okozhat nekünk), vagy maradunk az otthoni tisztításnál.
Mi most csak az otthoni tisztítással foglalkozunk ennek lehetőségeit nézzük meg egy kicsit.
Az internetet olvasva számos fórum, cikk foglakozott ezzel a kérdéssel nagyon sok egyedi megoldást olvashatunk.
Beáztathatjuk különféle mosó folyadékokba, benzinbe féktisztítóval fújhatjuk, kinek melyik próbálkozás sikerült.
Az EGR szelepek alapvető hibaforrása a lerakodott szennyeződés, így ez az elsődleges feladatunk, hogy ezt eltávolítsuk. Ha ki tudjuk szerelni a szelepet, akkor már letudjuk kaparni róla a szennyeződések nagy részét akár egy használt fogkefével. Ha nem szeretnénk vele bajlódni, akkor már számos olyan anyag található a piacon, ami 1-2000.-Ft ráfordítással orvosolhatja a problémánkat. Nincs más dolgunk, mint ezt a Sprayt befújni a motor szívó rendszerébe a levegő szűrő utáni csőbe amit pár perces szereléssel szabaddá tudunk tenni. Ezután célszerű beleönteni az üzemanyagrendszerbe szeleptisztító adalékot, ami tovább tisztítja az EGR szelepet is.
AZ EGR tisztító sprayt nem csak akkor célszerű használni, ha már megvan a baj hanem 40-50.000 km nyugodtan elvégezhetjük a műveletet így talán sikerül megelőznünk, hogy az EGR szelepben lerakodjanak a szennyező anyagok.
Javasoljuk a Wynn's termékcsalád EGR szeleptisztító és üzemanyag adalékának használatát.
Nem szeretnék videókat betenni az oldalra de a youtube-on számos tisztítást végző videót találtok elég akár a "EGR cleaning" keresőszót beírni.
Hozzászólások
Nincs hozzászólás még ehhez a cikkhez!
Vélemény